Čo majú spoločné hurikány a infarkty s úmrtiami na diaľniciach, prečo by mali samovražední atentátnici kupovať životné poistky, prečo odísť autom z večierka býva bezpečnejšie než ísť pešo?
Po štyroch rokoch vyšlo voľné pokračovanie Freakonomics, ktoré sa dočkalo rovnako priaznivého ohlasu. Autorská metóda sa nezmenila, tentoraz sa popri každodenných problémoch venujú aj otázkam s oveľa širším dosahom, vrátane globálneho otepľovania. Ukazujú, že aj tie najväčšie svetové problémy je možné eliminovať bez obrovských investícii, najmä ak sa uplatní tvorivé myslenie a inovácie. Názvy kapitol si ako vždy kladú nezvyčajné otázky – čo majú spoločné hurikány a infarkty s úmrtiami na diaľniciach, prečo by mali samovražední atentátnici kupovať životné poistky, prečo odísť autom z večierka býva bezpečnejšie než ísť pešo. Prekvapujúce ekonomické paralely nachádzajú medzi životom luxusných prostitútok a realitnými maklérmi, skúmajú dopad televízie na ľudské správanie a na záver v kapitole o mikroekonómii uvažujú nad štúdiou, podľa ktorej by mohli opice dokázať zaobchádzať s peniazmi tak ako ľudia.
O autoroch
Steven D. Levitt je profesorom ekonómie na Chicagskej univerzite. Už v čase vydania Freakonomics mal povesť autora schopného aplikovať ekonómiu na rozmanité témy, ktorým sa bežní ekonómovia vyhýbajú. Magazín Time ho rok po vydaní Freakonomics zaradil medzi stovku ľudí, ktorí najvýraznejšie menia svet. Založil organizáciu The Greates Good venujúcu sa podnikaniu a filantropii.
Stephen J. Dubner je americkým novinárom, ktorého texty vydávajú najprestížnejšie americké médiá ako The New York Times, The New Yorker, Time Magazine či Slate. Jeho rodičia pochádzajúci z východnej Európy konvertovali z judaizmu na katolicizmus, Dubner sa vrátil k pôvodnej viere. Pôvodne sa chcel venovať hudbe, svoju kapelu však opustil a stal sa z neho publicita.
Autori pravidelne publikujú na blogu Freakonomics.