eremy Barnes je, podobne ako jeho hudba, nomád. Počas posledného roka býval postupne v Anglicku, Prahe a Novom Mexicu, systematicky rozširujúc svoju zbierku nástrojov a kontakty s hudobníkmi, ktorí svojou troškou prispeli k nahraniu Darkness at Noon. Posluch tohto albumu je ako cesta múzeom hudobných nástrojov a expozícií venovaných východoeurópskym tradíciám, klezmeru, mariachi, tradičnej americkej folkovej hudbe a moderným kompozíciám. Sprievodcom touto prehliadkou je práve Barnes, hrajúci na akordeón, klavír a bicie, a i keď je máme do činenia s vysokou koncentráciou zdanlivo nezlučiteľných elementov, autor prináša ucelenú víziu vlastného pohľadu na folkovú hudbu.
Nahraté čiastočne v britskom kostole a čiastočne v tanečnom štúdiu v Albuquerque Darkness At Noon je (na rozdiel od debutu, ktorý bol čisto sólový) dielom viacerých ľudí. Barnes, spoločne so všetkými spolupracovníkmi, búra tradičné štruktúry, a elementy preskupuje podľa svojho uváženia. Nie je problém zachytiť zvuk akordeónu, oudu, alebo iných exotických nástrojov. Všetko je však zachovávané v harmonickej rovnováhe - A Hawk And A Hacksaw neopomína hudobné posolstvá dávnej histórie, naopak, prináša svoje nápady v netradičných sónických formách.
Barnes sprvoti zostavoval koncepciu albumu vo svojej hlave počas dlhých prechádzok dláždenými ulicami Prahy. Vôbec prvá pieseň, dokončená na tomto LP, je postavená na ľudovej melódií z Transylvánie, následne dekonštruovanej a skĺbenej s textom čerpajúcim z prejavu George Busha („Laughter in the Dark“). Osudy a pôvod iných piesní na tomto LP sú nemenej obskúrne – jedna z nich je venovaná slovinskému filozofovi Slavojovi Zizekovi, iná bola inšpirovaná Barnesovým pobytom v Českej republike a záverečný track („Portlandtown“) je založený na klasickom protivojnom protestsongu, ktorý sa často objavoval v repertoári folkového speváka Woodyho Guthrieho.
Zoznam hudobníkov, prispievajúcich na tomto albume, sa exponenciálne rozširoval s rozsahom Barnesových ciest po svete. Za základ jeho “kapely“ je však možné považovať huslistku Heather Trost, činnú v niekoľkých klezmerových zoskupeniach, a trubkára Dana Clucasa, hráča na tubu Marka Weavera, ktorý hrával s Anthonym Braxtonom. Aktívnou účasťou prispel aj Jeff Magnum zo skupiny Neutral Milk Hotel.
Darkness at Noon dvíha oponu v divadle plnom hudobných podivností, a práve vďaka Barnesovej entite sa jedná o predstavenie s veľkým dirigentom. Vplyvy, ktoré ho formovali, si môžete pokojne odmyslieť, ale pri ich akceptovaní ako súčastí homogénneho celku bude Váš zážitok omnoho silnejší. Cestovanie po ďalekých kútoch sveta nikdy nebolo také jednoduché.
Tracklist:
1. Laughter In The Dark listen
2. The Moon Under Water
3. The Water Under The Moon
4. A Black And White Rainbow listen
5. For Slavoj
6. Europa
7. Pastelka On The Train listen
8. Goodbye Great Britain
9. Our Lady Of The Vltava
10. Wicky Pocky listen
11. Portlandtown